Stockholm baby!

A Dream come true!
Nä jag skoja bara, men såhär är det att nu har jag tagit mitt pick och pack och flyttat söder ut, som rubriken säger blev det Stockholm. Tog tåget ner med mina två blivande sambos Claudia och Paulina på måndagkväll och på tisdag var vi äntligen framme efter många om och men (tågstrul). Vi har flyttat in i en två på Lidingö. Riktigt fint ställe!
 
Har länge känt att jag måste prova på något annat för att Skellefteå inte alltid tillfredställt mina behov, och med behov så menar jag shopping, uteställen, "nöjes aktiviteter" och så vidare. Men nu äntligen ska jag få se om det är jag som bara haft ett tråkigt liv ;) eller om jag bara behövde något annat, något mer.
 
Just nu känns livet bra. Vi trivs, det funkar bra. Har två kommande provjobb och ett tredje möte med ett annat jobb. Imorgon 04.00 kliver jag upp för att åka in till stan för att bocka av mitt första provjobb -Waynes coffee!
Wish me luck,
 
Så vad har jag hunnit med dessa två dagar i huvudstaden? Jo, första dagen blev det att packa upp, titta sig omkring runt Lidingö och kvällen bjöd på en trevlig middag hos min bror i Solna. Jag och mina två sambos, Chris, Ludwig och Maja. Blev riktigt trevligt och killarna bjöd på både mat, vin och sång.
 
Dag två, onsdag blev att söka jobb på stan heeeela dan. Men det var det värt med tanke på att alla vi tre fick minst två provjobb var! Kvällen blev lugnt hemma med middag och bakning. Även en sväng förbi Ica kvantum som fick sina följder. Stukade nämligen foten lite lätt efter att vi hade hoppat på fel buss... och när vi hade upptäckt detta hoppade vi av bussen och jag fick (damp) bråttom och sprang över vägen MEN ramlade halvvägs vilket resulterade min skadade fot. Som man säger.. är huvet dumt får kroppen lida.
 
Ikväll ligger jag hemma och håller tummarna för brudarna som provjobbar, och snart blir det sängen för min del.
 
Från dagens lunch i Gamla stan med Paulina.
 
 
Publicerat: 2013-09-05 @ 20:46:26


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!